Evaluatie De islamitische wereld en Europa (1G5 106)
Hoe heeft u van HOVO gehoord? Anders, namelijk: | Hoe heeft u de keuze gemaakt voor deze cursus? Anders, namelijk: | Eventuele toelichting op de ervaringen met aanmelden via de website: | Toelichting bij de gegeven antwoorden op de vragen (optioneel) | Heeft u suggesties voor nieuwe lezingen? (optioneel) |
---|---|---|---|---|
heb al vele cursussen gevolgd | Na de 2e dag ben ik afgehaakt. De docent weet veel, maar presteert het om 2 dagdelen lang een presentatie te geven aan de hand van 3 landkaarten en 1 tekstsheet, waarbij hij VOORDUREND in HERHALING valt. Ik vond het helemaal niks. | |||
Graag een verdere verdieping en vervolg op het zelfde onderwerp | ||||
Nee, | ||||
Nee, | ||||
De cursus voorzag voor mij in een leemte: | Ik zou het leuk vinden om meer te horen en zien over de kunstzinnige aspecten van de islamitische beschaving zoals architectuur, wellicht ook tuinarchitectuur en parkaanleg (Andalusie)(?) en mogelijk ook illustraties van geschriften(?) en verder poëzie. Ik weet echter niet of daarover veel voorhanden is. Misschien in een korte cursus? | |||
Was zeer boeiend en inhoudelijk erg sterke cursus. Docent inspireert En weet heel veel over het onderwerp. | Een cursus, door deze docent te geven, over geschiedenis van Ottomaanse Rijk zou ik zeker voor intekenen. | |||
De docent heeft enorm veel kennis en wil die heel graag overdragen. Hij verviel soms wel erg in details met veel namen. Het was ook niet altijd duidelijk in welk tijdsgewricht we zaten. Dan ging hij ineens weer een paar eeuwen terug. Het leek daarom alsof we in de geschiedenis van de islam niet echt verder kwamen, dat er veel herhalingen waren. De structuur van het geheel zou wat helderder kunnen, de volgorde wat logischer. | Geschiedenis en kunstgeschiedenis van Iran. | |||
Graag meer colleges van dit onderwerp en deze docent | ||||
Doordat sommige cursisten tussendoor (soms veel) vragen stelden, waarop de docent (heel vriendelijk) dan uitgebreid antwoordde, vertraagde het oorspronkelijke programma. Wellicht beter om voortaan in de les aan te geven dat eventuele vragen in het laatste kwartier kunnen worden gesteld. Dan blijft het tempo en de opzet van de les in stand. Dit is geen kritiek op de docent, meer op de opstelling van sommige cursisten. | Een verdere verdieping van de geschiedenis van de Islam, met name ingezoomd op de cultuur en geschiedenis van (1) Andalusië en (2) Turkije. | |||
al vele jaren deelnemer | ||||
Zeer actuele en interessante cursus. De docent vertelde dat de HOVO groep niet uit een Islamitische achtergrond afkomstig was itt studenten. | - Verdere ontwikkelingen Islam naar het heden | |||
Zelf opgezocht | De docent bleef voortdurend en zeer gedetailleerd terugkomen op de eerste ontwikkelingen van de Islam. Een relatie met Europa weerd nauwelijks gelegd. | |||
Dit was een cursus van een heel hoog niveau, zeer toegankelijk gepresenteerd door een uitstekend docent. De kennis en de inzichten van Timur Erogluer zijn altijd al van belang, omdat de geschiedenis van de islam verweven is met die van west europa. Ze zijn vooral nu van belang gezien de conflicten in het midden oosten. | Graag meer docenten van het niveau Timur Erogluer, eerdere cursussen hadden soms een verbijsterend laag niveau terwijl er toch goed voor werd betaald. Misschien wat kritischer beleid op wie cursussen aanbiedt. Graag zo snel mogelijk vervolg cursus waarin dieper wordt ingegaan op de geschiedenis van de islamitische filosofie en wetenschap. | |||
uitbreiding met hand outs die meer overzicht bieden van de gepresenteerde stof, in bijvoorbeeld schema's en diagrammen, maakt het volgens van de cursus makkelijker. | ||||
de docent heeft een reader gemaakt van meer dan 200 p. In de colleges besprak hij telkens een aantal ( mogelijke ) vragen die je bij de reader zou kunnen hebben. ik had de reader wel van te voren willen hebben, gewoon op papier, ook als ik die had moeten betalen. | nee, nu niet..... | |||
De docent was heel prettig in de omgang, de interactie met de groep was goed, en zijn kennis van de materie is fenomenaal. Voor mij was het prettiger geweest als de tempo iets lager was geweest, want in korte tijd kregen wij heel veel informatie te verwerken. Ook kwamen er veel namen van personen langs, ook namen uit andere taalgebieden, vaak moeilijk te onthouden. Daardoor was het voor mij soms moeilijk om het overzicht, de grote lijnen van de geschiedenis, te overzien en vast te houden. Maar al met al vond ik het een zeer interessante college reeks, zeer de moeite waard, en ik heb er ook veel geleerd. | Wat ik heel interessant vind is de geschiedenis van de verschillende religies en religieuze stromingen, de onderlinge overeenkomsten en verschillen, hoe ze elkaar hebben beïnvloed, vanaf de tijd van de Grieken. Een collegereeks hierover lijkt mij heel interessant. | |||
voor mij was de aanleiding om deze cursus te volgen, het thema van het festival Oude Muziek, Sevilla. | nee, nog niet | |||
Deel 1 reeds eerder gevolgd. Timur is een fantastische docent die ver boven de stof staat. Ik wacht op deel 3 | Het is een uitstekende kursus die als je deel 1 hebt gevolgd prima te volgen is. Daarnaast geeft de bijgeleverde uitgebreide documentatie veel verdiepende informatie. Het tempo is hoog, maar goed te volgen. Mede door de herhalingen waarmee een vervolgssessie steeds begint. De docent heeft uitstekende didactische vaardigheden en speelt goed in op vragen. Door de opzet (vragen als leidraad) ontaarden vragen niet. Daarnaast is de docent erg enthousiast en sympathiek. Ik heb deze kursus erg verl geleerd en nieuwe inzichten opgedaan. Een 10 plus! | |||
al vele jaren en trouwe deelnemer | door het hoge tempo en veel leeswerk vooraf/ achteraf was het complexe verhaal moeilijk te verteren en te laten bezinken. Overigens mijn bewondering voor de kennisbeheersing van de docent | ik ben benieuwd naar de vervolgcursus over de ontwikkelingen naar de huidige tijd | ||
Hoe heeft u van HOVO gehoord? Anders, namelijk: | Hoe heeft u de keuze gemaakt voor deze cursus? Anders, namelijk: | Eventuele toelichting op de ervaringen met aanmelden via de website: | Toelichting bij de gegeven antwoorden op de vragen (optioneel) | Heeft u suggesties voor nieuwe lezingen? (optioneel) |