Evaluatie Geschiedenis van Rotterdam (4G4 139)
Hoe heeft u van HOVO gehoord? Anders, namelijk: | Hoe heeft u de keuze gemaakt voor deze cursus? Anders, namelijk: | Staat u ervoor open om cursussen online te volgen? | Eventuele toelichting: | Toelichting bij de gegeven antwoorden op de vragen (optioneel) | Heeft u suggesties voor nieuwe lezingen? (optioneel) |
---|---|---|---|---|---|
Anders , via vriend. | Nee | ||||
Nee | Voor het handhaven van niveau is en blijft interactie essentieel | Tweede cursus van Paul van de Laar over Rotterdam (reeds besproken met hem) | |||
Ja | |||||
Nee | |||||
Misschien | |||||
Nee | De cursus is ook even uit huis zijn en mensen zien. | Van de Laar is een zeer prettige docent met positieve energie en terzake zeer deskundig. | |||
Nee | Contact met gelijkgestemden belangrijk | ||||
Via kennis | Nee | ||||
Misschien | Eigenlijk heb ik maar één opmerking: veel sheets eindigen uiterlijk rond de eeuwwisseling. Ik ben heel benieuwd naar recentere informatie over de stadsontwikkeling. Ik zou denken dat die (misschien niet altijd, maar wel vaak) beschikbaar is. Of zit ik ernaast? | ||||
Ja | Ik heb het meer ervaren als een serie lezingen dan het volgen van onderwijs. Had verwacht dat ikzelf meer zou moeten doen in de vorm van lezen, voorbereiden of andere vormen van eigen inbreng. | ||||
Misschien | |||||
Nee | |||||
Nee | |||||
Ja | |||||
Nee | |||||
Nee | |||||
Nee | Paul van de Laar is een uitstekende docent, die heel boeiend kan vertellen. | ||||
Nee | |||||
Eerder cursus gevolgd op HOVO Rotterdam | Nee | Zolang ik in staat ben om naar een locatie te komen is op locatie de geboden stof volgen voor mij de beste manier. Het stellen van vragen is dan veel eenvoudiger en voor iedereen te volgen. | Hoewel ik de cursus heel interessant en leerzaam cons had ik wat meer geschiedenis verwacht. Zoals de achtergrond van een enkele straatnaam (bv Zwartjanstraat) of het "huisje van duizend vrezen". beide naar mijn weten gekoppeld aan dezelfde geschiedkundige feiten. | Enkele feiten uit de (ontstaans)geschiedenis van Rotterdam kunnen gebruikt worden voor nieuwe cursussen, zoals de 80-jarige oorlog, de annexatie van de dorpen rondom de stad, De tweede wereldoorlog met verzet en de daarop volgende weder opbouw met, het snel opbouwen en het leefbaar maken van de opgebouwde delen. | |
Nee | |||||
Nee | Klassikaal heeft mijn voorkeur , omdat er een betere interactie is met de docent en ook het contact met mede cursisten, ipv een beetje hangen achter een beeldscherm | De cursus zou minimaal een college moeten bevatten over Rotterdam tijdens de oorlog . Ook meer over de geannexeerde dorpen die door Rotterdam zijn opgeslokt, bijv. Overschie, Hillegersberg, etc. | Ik zie uit naar het najaars programma en hoop daar spoedig bericht van te krijgen | ||
Nee | |||||
Nee | Voor mij is het contact met de andere cursisten ook belangrijk. | Het zou goed zijn, als Paul van der Laar bij een toekomstig college, wat meer accent op de impact van de Tweede Wereldoorlog op Rotterdam zou leggen. | Een collegereeks over de stedenbouwkundige en planologische ontwikkelingen van Rotterdam in de 20ste en 21ste eeuw. | ||
Hoe heeft u van HOVO gehoord? Anders, namelijk: | Hoe heeft u de keuze gemaakt voor deze cursus? Anders, namelijk: | Staat u ervoor open om cursussen online te volgen? | Eventuele toelichting: | Toelichting bij de gegeven antwoorden op de vragen (optioneel) | Heeft u suggesties voor nieuwe lezingen? (optioneel) |